پادشاه بحرین: خواهان عادی سازی روابط با ایران هستیم ویدئو | سکوت یک دقیقه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به احترام شهدای خدمت (۳ خرداد) شهید رئیسی در برابر دشمنان و منافقین یک عنصر پولادین و راسخ بود ویدئو | سردار رادان: شهادت می‌دهم رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که ارزش‌ها برایش مهم بود نه رای ویدئو | استقبال ویژه فرزند شهید مدافع امنیت محمدرضا اسداللهی از پیکر شهید آیت‌الله رئیسی در مشهد «جمهور» در ادامه راه «شهید» جبلی: صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست‌جمهوری است حضور دیپلمات‌ها در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد خادم‌الرضا به مشهدالرضا(ع) رسید (۳ خرداد ۱۴۰۳) خداحافظ آقای رئیس‌جمهور | مشهدالرضا، آخرین مقصد خدمت خادم‌الرضا(ع)+ فیلم بشار اسد: به‌زودی برای عرض تسلیت به ایران سفر خواهم کرد ورود هواپیمای حامل پیکر شهید جمهور به مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) + عکس و فیلم درباره مالک رحمتی؛ از جنوب مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی جلسه گروه‌های مقاومت با حضور سلامی و قاآنی در تهران (۳ خرداد) ویدئو | انتقال پیکر مطهر رئیس‌جمهور شهید از بیرجند به مشهدالرضا(ع) برگزاری مراسم بزرگداشت شهید جمهور و همراهان از سوی رهبر معظم انقلاب (شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳) باقری‌کنی: تنش‌زدایی با همسایگان قطعا استمرار خواهد یافت ادای احترام روسای نظام‌های قضایی کشور‌های عضو سازمان شانگهای به شهدای خدمت ایران حضور ظریف و عراقچی در مراسم تشییع پیکر امیرعبداللهیان در وزارت خارجه زلفی‌گل: شهید رئیسی نماد تقوای سیاسی و تواضع اجتماعی بود
سرخط خبرها

نظری: امیدوارم نظام مقدس اسلامی تابلویی زیبا از نقش‌آفرینی جامعه زنان به دنیا ارائه کند

  • کد خبر: ۱۸۶۵۲۰
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
نظری: امیدوارم نظام مقدس اسلامی تابلویی زیبا از نقش‌آفرینی جامعه زنان به دنیا ارائه کند
استاندار خراسان رضوی گفت: امیدوارم نظام مقدس اسلامی با توجه به وضعیتی که در جامعه زنان در دنیای مادی داریم بتواند تابلویی زیبا از نقش‌آفرینی جامعه زنان مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی به دنیا ارائه کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، ۸ مهرماه، در نشست بانوان تأثیرگذار که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه نظام مقدس اسلامی به جامعه زنان تحت مبانی اعتقادی و دینی و مبتنی بر این تفکر و اندیشه، رسالت‌محور است. نقش و رسالت زنان ما، نقش مادری است.

وی افزود: نقش آفرینشی و در عین حال نقش پرورشی برای زنان ما فوق‌العاده است. این نقش آفرینندگی در اتصال به پرورندگی است. کدام کار، شغل و منصب را می‌توانید در مقایسه با این رسالت قرار دهید؟ امکان ندارد ولو اینکه منش‌ها و دیدگاه‌های دنیایی چیز دیگری باشد. این نفش و رسالت را باید براساس مبانی روایتی، دیدگاه‌ها، رویکرد‌ها و سیاست‌های خودمان تنظیم کنیم.

نظری ادامه داد: وقتی خداوند که خالق هستی است چنین عظمتی برای زن قائل شده که آفریننده بوده و نقش پرورشی نیز داشته باشد، کدام شغل با این ماموریت و رسالت قابل مقایسه است؟ باید الزامات، لوازم و زمینه‌هایی فراهم شود که یک خانم بتواند مادری کند، آفرینش داشته باشد و پرورش بدهد. کسب علم، حضور در صحنه‌ها و ... ضرورتی برای پروراندن است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بسیار مهم است در این دنیای پرهیاهو، سطحی و کم‌عمق مادی، ما متکی بر اعتقادات دینی و خدایی خودمان بتوانیم این اندیشه و تفکر را در جامعه بشری و به ویژه نظام خودمان بسط و نشر دهیم. چقدر ما خدمتگزاران وظیفه و تاکید داریم که به خواهران عزیز خودمان نگاه کنیم و زمینه‌ها را برای این رسالت فراهم کنیم؟ آنچه در تاریخ انقلاب و نظام ما اتفاق افتاده ناشی از این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز حرفی از فرهنگ مقاومت می‌زنیم، زنان در خلق آن نقش اول را داشتند. نباید نقش مستقیم زنان را در هشت سال دفاع مقدس فراموش کنیم. زنان به عنوان مادران صحنه دفاع مقدس نقش داشتند و رزمندگان را مادری کردند. جایگاه زنان ما به مبارزه و ارزش آنان به صحنه‌هایی مانند دفاع مقدس است.

نظری اضافه کرد: مادران نقش اصلی و اول در تربیت شهدایی مانند سردار سلیمانی و شهید باکری‌ها و همت‌ها داشتند. امیدوارم نظام مقدس اسلامی با توجه به وضعیتی که در جامعه زنان در دنیای مادی داریم بتواند تابلویی زیبا از نقش‌آفرینی جامعه زنان مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی به دنیا ارائه کند که حتما این محقق خواهد شد و جامعه زنان ما در این مسیر در حال حرکت هستند.

حمیدرضا سراجی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: از ۲۵۰۰ دهیاری استان بالغ بر ۳۴۸ خانم و بانو مدیر ارشد محلی در روستا‌های استان هستند که ۳۹ درصد تحصیلات بالای لیسانس و فوق لیسانس دارند.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۸۱ تاکنون با فرازونشیب زیادی در مدیریت محلی مواجه بودیم و با وجود این فرازونشیب‌ها تمام مدیران محلی رو به جلو و پیشرفت بوده است.

سراجی عنوان کرد: با رویکرد استاندار خراسان رضوی در خصوص طرح تحول روستایی، حوزه بانوان و مدیران در حوزه دهیاری‌ها امتحان خود را پس دادند و در بسیاری از پویش‌ها نقش موثری را ایفا کردند که نمونه آن پویش سال گذشته در زمینه بحران گاز و ایمنی سفر بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما روز ملی روستا و عشایر را در پیش داریم که از ۱۲ تا ۱۸ مهر نمایشگاه توانمندی‌های روستا و عشایر در مصلی تهران برگزار خواهد شد. از ۷۹ تولیدکننده برتر استان که در این رویداد شرکت می‌کنند، ۳۰ غرفه و تولیدکننده برتر زن حضور پیدا خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->